مشاوره شناسایی شاخص های کلیدی

چرا سازمان به شناسایی شاخص های کلیدی نیاز دارد ؟

 

هر فرد بزرگسالی نیاز دارد از طریق انجام چکاپ های سالیانه و با بررسی شاخص های حیاتی مانند میزان قند , چربی , فشار خون و … از صحت و تندرستی بدن خود اطمینان یابد و در صورت وجود مشکل , قبل از حاد شدن بیماری , اقدامات درمانی را در پیش بگیرد .
کنترل سلامتی برای سازمانها نیز اهمیت ویژه ای دارد. هر سازمان و بنگاه اقتصادی نیازمند کنترل شاخصهای کلیدی خود (KPI) و چکاپ های دوره ای می باشد . اگر این شاخص های کلیدی به درستی شناسایی نشده و کنترل نگردند , ممکن است به قیمت فنا رفتن سازمان و خارج شدن از گردونه رقابت در بازار تمام شود .
مشکل اینجاست که در بسیاری از سازمانها , ضعف در شناسایی شاخص های کلیدی یا حدود کنترلی آن دیده می شود زیرا باید حدود کنترلی به نحوی تعریف شود که رسیدن به هدف نه سهل و نه غیر ممکن بلکه شدنی اما چالش بر انگیز باشد .
نمودار

شرکت ویرا افزاران چه خدماتی ارائه میدهد؟

 

شاخص های کلیدی هر سازمان و حدود کنترلی آن باید بر اساس فرایندها , اهداف , فرهنگ سازمانی و شرایط رقابتی حاکم بر همان سازمان تعریف گردد .
شرکت ویرا افزاران با بهره گیری از تیم کارشناسی مجرب و به پشتوانه تجربیاتی که در سازمان های مختلف تولیدی و خدماتی کسب نموده است , شاخص های کلیدی سازمان شما را بر اساس نیاز واقعی خودتان تعریف می نماید . همچنین همکاری های لازم جهت تسهیل در محاسبه خودکار این شاخصها را به عمل می آورد .